10 maaliskuuta 2013

Kakkua ja Kimallusta

Tuossa parina viimeisenä kautena Hippu on kunnostautunut koerintamalla hienosti ja saikin itselleen syyspuolella pokattua Suomenkäyttövalion arvon. Vaan kun jahtiaikana kiirettä riittää niin metsästyksen, treenien ja kokeiden takia, niin sen kummemmin asiaa ei oltu keretty juhlistamaan. Nyt kun kausi on ohi niin tottahan toki "lapsukaisen" Ajokoirien ammattikoulusta valmistujais juhlat piti järjestää, niimpä nyt kun itselläkin on lomaa olikin juhlat hyvä pitää. Päivän aikana vilskettä riiti heti aamusta alkaen, valmistelujen myötä, vielä viimehetken paistoksia ja muuta tohinaa kotimme "eläintarhan" tiimoilta.

  Hipun päivä alkoi aamu-venyttelyllä ja unihiekan karistamisella silmistä.



                   Ai  hei huomenta vaan kaikille !

Ja Hippu kyllä tiesi olevansa päivän sankari ja huomion keskipiste ja odottikin tyynesti vieraita, nauttien tilanteestä täysillä  "ihanaa pentu tarhassa ja minä sisällä, etpäs nyt roikukkaan mun kimpussa"


Mutta jokos siellä vieraita saapuu ?? pitäisiköhän minun mennä ottamaan vastaan. Njää antaa isännän hoitaa se homma mie moikkaan sit kun tulevat sisälle.




......Tarjolla oli niin suolaista kuin makeaakin purtavaa. Karjalanpiirakoita, munavoi, savuhauki-salaattia, pastramihärkää, suppilovahvero täytteisiä tuulihattuja, tiikerikakkua, kaurakeksit ja korvapuustikranssi.....




No tokihan sankari kävi tarkastamassa ja maistamassa tarjottavat ennen vieraiden saapumista.....


              Ok ! kyllä passaa, voitte tulla jo kahveelle.


              Ja tietenkin palkintopöytä kuuluu asiaan.....




Ai niin joo! Tuossahan noita minun saavutuksia on näytillä, paitsi ei ne jänöt mitä mie oon tänäkin kautena saanu, no auttohan se isäntä hieman sen pyssyn kans, vaan mie sen suurimman työn kuulemma tein ja onhan he minua siitä kovasti kiitelleet. Iloista kevään jatkoa kaikille ja nähdään taas. :)

2 kommenttia:

  1. Onnittelut!!!

    Ihana kuvasarja ja mitkä herkut. Koiruus on sen näköinen, että on ylpeä saavutuksistaan :).

    VastaaPoista
  2. Kiitos Tuula :) Niin Hippu on todellakin oman arvonsa tunteva koiruus ja tietää sen että hän on minun "firstlady" siis vaimon ja lasten jälkeen tietty.

    VastaaPoista